17 Oca 2008

Süreyya Ciliv : 2007 Yılının Belirleyici Unsuru Rekabetin Artmasıydı

Süreyya Ciliv : 2007 Yılının Belirleyici Unsuru Cep Telefonu Sektöründe Rekabetin Artmasıydı

2007’de yeni ürünler, yeni servisler kullanıcıların hizmetine sunuldu. TurkcellMobilİmza bunların en önemlilerinden biriydi. Beş bankanın kullanımıyla başlayan Mobil İmza daha sonra 10 bankaya, gümrüklere, Sağlık Bakanlığı’na ve belediyelere kadar yayıldı. Turkcell Mobil İmza e-devlet dönüşümü için çok önemli bir adım oldu. Süreyya Ciliv, turk.internet.com için 2007'yi değerlendirdi.

2007 yılında sektörümüzde en belirleyici şey, rekabetin artmasıydı. Dağıtım kanalımıza olan odağımız ve iyi algılanan değer tekliflerimiz sayesinde toplam abone sayımız, geçen yıla kıyasla % 13 artarak Eylül itibarı ile 34,8 milyona ulaştı. 2007 yılının ilk dokuz ayında abone bazında güçlü büyüme devam etti ve üç milyon yeni abone aldık. Abone sayımızla Türkiye’de açık ara liderliğimizi sürdürürken, T-Mobile Almanya’yı geçerek Avrupa’nın ikinci büyük GSM operatörü olduk. Bütün bunlar şunu gösteriyor: Müşterilerimiz en geniş kapsama alanı ve en kaliteli iletişim, en çok kişi ile en uygun fiyata konuşma, en yaygın ve en kaliteli hizmet ağı gibi güçlü değer tekliflerimizi beğendiler ve bizi tercih ettiler. 2007’de rekabet çok çetinleşti ama rekabet arttıkça Turkcell büyüdü.

2007’de yeni ürünler, yeni servisler kullanıcıların hizmetine sunuldu. TurkcellMobilİmza bunların en önemlilerinden biriydi. Beş bankanın kullanımıyla başlayan Mobil İmza daha sonra 10 bankaya, gümrüklere, Sağlık Bakanlığı’na ve belediyelere kadar yayıldı. Turkcell Mobil İmza e-devlet dönüşümü için çok önemli bir adım oldu. TurkcellMobilİmza Türkiye’de ve dünyada güvenlik özellikleri ile bir ilk olarak kullanıcıların hizmetine sunuldu.

Son yıllarda cihaz, erişim, servis ve içerik gibi alanlarda inanılmaz hızlı bir teknolojik değişim yaşanıyor. Bu durum müşteri ihtiyaçlarına yanıt veren çözümleri sunmamızı da kolaylaştırıyor. İletişim teknolojilerinde convergence yani yakınsama olarak adlandırdığımız birleşmeyi ve etkilerini müşteriye dokunan bu farklı alanların her birinde görüyoruz. Mobil cihazların multimedya özellikleri ve yeteneklerinin hızla artmasıyla, kullanıcı deneyimi giderek zenginleşiyor. Cep telefonu artık cep telefonu olmaktan çıktı, birer bilgisayar, oyun aracı, televizyon ve radyo haline geldi. Tek bir cep telefonuyla işinizi her an her yerden yürütmeniz mümkün. Turkcell olarak “Mobil Ofis” kavramına bu nedenle çok önem veriyoruz. 2007’de çalışmalarını hızlandırdığımız İşTcell MobilOfis çözümleriyle çalışanların ofislerine gitmeden işlerini her yerde yürütebilmelerinin önünü açtık.

2007’de sektöre damgasını vuran süreç 3G altyapı ihalesiydi. Bu ihaleye de sadece Turkcell katıldı. Türkiye’nin önünü açacağını ve iş dünyamızın uluslararası alanda rekabet gücünü artıracağını düşündüğümüz 3G ihalesinin 2008 yılında gerçekleşmesini bekliyoruz.

2007 yılsonunda Türk mobil telekomünikasyon pazarındaki penetrasyon % 85’e yakınlaştı. 2008’de penetrasyonun % 95’e yakın olmasını bekliyoruz. Önümüzdeki yıllarda mobil iletişimin en temel önceliklerinden biri, geniş kitleleri daha yakından tanımak ve ihtiyaçlarını en uygun şekilde karşılayacak çözümleri sunmak olacak. Bunun yanı sıra, müşteriler için giderek daha karmaşık hale gelen teknoloji ve servis dünyasında kullanım kolaylığı ve basitliğin ön plana çıkarılması da sektörün bir diğer öncelikli konusu olacak. Turkcell olarak biz her zaman olduğunu en iyi değer tekliflerimizi sunarak, müşterilerimizi hayata bağlamaya devam edeceğiz.

Hiç yorum yok: