14 Oca 2008

Ülker, teknolojide gaza basacak. 2012'de hedef %25 pazar payı

Ülker, teknolojide gaza basacak. 2012'de hedef %25 pazar payı

Daha önce bağımsız olarak faaliyet gösteren 13 bilişim şirketini, grup içi birleşmelerle 5 ana şirket çatısı altında toplayan Holding, stratejisini de “büyüme ve kâr odaklı yönetim” olarak belirledi.

Gıda devi Ülker markasını bünyesinde bulunduran Yıldız Holding, bilişim alanında faaliyet gösteren şirketlerini ‘Yıldız Bilişim Grubu’ çatısı altında topladı. Yaklaşık 20 yıldır donanım, üretim, dağıtım, telekomünikasyon, perakende, sistem entegrasyonu ve yazılım gibi çeşitli alanlarda faaliyet gösteren Yıldız Holding, yeniden yapılandırdığı şirketleri ile gıdada olduğu bilişimde de lider gruplar arasında olmayı hedefliyor.

Daha önce bağımsız olarak faaliyet gösteren 13 bilişim şirketini, grup içi birleşmelerle 5 ana şirket çatısı altında toplayan Holding, stratejisini de “büyüme ve kâr odaklı yönetim” olarak belirledi. Grup, bu büyüme hedefini gerçekleştirmek için aynı zamanda önümüzdeki beş yıl içinde çeşitli yurtiçi ve yurtdışı satın alma ve işbirlikleri gerçekleştirmeyi planlıyor. 2012 yılına kadar pazarın yüzde 25’ini hedefleyen Yıldız Bilişim Grubu’ndaki tüm şirketler pazarda 1 ya da 2’nciliğe oynayacak.

Yeniden yapılanmayı 2 ay gibi kısa bir sürede tamamlayan Yıldız Bilişim Grubu; Mersa Sistem, Datateknik, Hızlı Sistem, Medyasoft ve Global İletişim şirketleri çatısı altında toplandı.

Yıldız Holding Bilişim ve Ambalaj Grupları Başkanı Cahit Paksoy, bilişimdeki yeniden yapılanma sürecini anlattığı basın toplantısında; “20 yıldır faaliyet gösterdiğimiz bu sektörde, önde gelen oyunculardan biri olabilmek için yeniden yapılanmaya gittik. Bilişimde bundan sonra hızlı bir büyüme göstereceğiz. Önümüzdeki dönemde bunun için gerekli satın alma ve işbirliklerini de hayata geçireceğiz. Ancak öncelikli hedefimiz, gerçekleştirdiğimiz birleşmenin ve kurumsallaşmanın yaratacağı etkiyi, büyüme ivmesine dönüştürmek” diye konuştu.


BÜYÜK POTANSİYEL VAR

Bilişimin dünyada çok büyük bir potansiyele sahip olduğuna dikkat çeken Paksoy, Türkiye ve bölge ülkelerinin bilişim alanındaki harcamalarının katlanarak arttığını belirterek, “Biz de bu alanda güçlü şirketlerle birlikte sektörün gelişimine katkı sağlamak istiyoruz” dedi.

Paksoy grubun sahip olduğu tecrübe ve pazar potansiyelini dikkate alarak bilişimde üretim, dağıtım, telekomünikasyon, perakende, sistem entegrasyonu ve yazılım gibi temel alanlar belirlediklerini ve grup içi birleşmelerle bu alandaki şirket sayısını da 5’e indirdiklerini söyledi.

Birleşmenin yaratacağı sinerji ile agresif, sürekli ve kârlı büyüme hedeflediklerini vurgulayan Paksoy, 2008 yılında 1 milyar YTL’yi aşmayı hedeflediklerini söyledi.

“BİSKÜVİNİN GERİSİNDE KALMAYACAĞIZ”

“Yıldız Holding’de ölçüt Ülker’dir, bisküvidir” diyen Paksoy, pazar payında liderliğe alışkın Holding’de, bilişim grubu olarak, bunun gerisinde kalmayacaklarını söyledi. Deneyimli insan kaynağı, Yıldız Holding’in desteği ve sinerjisi ile bu hedeflere ulaşacaklarını belirten Paksoy, “Grubun bilişimde büyük tecrübesi var, bundan sonrası için de bize yakışan liderliktir” diye konuştu.

Cahit Paksoy, Ülker’in, gıda alanında yakaladığı başarıda büyük rol oynayan tüketici ihtiyaçlarını sürekli farklılaşarak karşılama stratejisinin, bilişimde de kendilerine başarı getireceğini söyledi. Grubun temel prensibinin müşteri, kalite ve güven olduğunu söyleyen Paksoy, bu doğrultuda müşterilere en güvenilir ürün ve hizmetleri sağlamaya devam edeceklerini belirtti. Bilişimde, her sektörde olduğundan daha hızlı bir değişim yaşandığına dikkat çeken Paksoy, sektörde gerilerde kalmamak için, hızlı hareket etmek ve farklılaşmak gerektiğini söyledi. Hızlı değişimin, beraberinde zorlu rekabeti de getirdiğinin altını çizen Paksoy, “Üretimde, hizmette, müşteri memnuniyetinde ve üründe keşfedilmemiş daha pek çok alan var. Biz de Bilişim Grubu olarak, Ülker ailesinin farklılaşarak yarattığı liderliğin arkasından gideceğiz” diye konuştu. Paksoy, şöyle devam etti;

“Dünya artık teknoloji ile yarışıyor ve bizim, Yıldız Bilişim Grubu olarak, bu yarışta ön sıralarda yer alabilmek için yeterince gücümüz, insan kaynağımız ve yüksek motivasyonumuz var. Ülker’in gıda alanındaki gücü ve başarısı biliniyor, yaklaşık 7,5 milyar dolarlık büyüklüğe sahip olan grubumuz, gıdanın yanı sıra ambalaj, bilişim, finans ve gayrimenkul gibi sektörlerde de önemli deneyim ve başarıya sahip. Yürüttüğümüz çalışma ile bu şirketleri de holding çatısı altında topluyoruz. Hedeflerimize ulaşmak için gerekli tüm stratejik adımları atacağız.”

Hiç yorum yok: