31 Ara 2007

Mobil Reklam Modelleri ve Örnekleri

Mobil Reklam Modelleri ve Örnekleri

Yeni teknolojiler, geleneksel reklamcılığın yıkılmasına neden oluyor. Yerine yeni gelişen reklamcılık formları geliyor. IBM’in yaz başında yayınladığı bir rapora göre, mobil, on-line ve interaktif TV kampanyalarından kaynaklanacak gelirin 2010 yılında sadece ABD’de yıllık 60 milyar doları (veya başka bir deyişle tüm dijital içerik pazarının yüzde 45’ini) bulacağı tahmin ediliyor.

Mobil Reklam Modelleri

Mobil telefonlar sahip olduğumuz en kişisel cihazlar ve pek çok kişinin 24 saat yanında taşıdığı cihazlar. Dünyada neredeyse 3 milyar cep telefonu kullanıcı olduğu düşünülürse mobil reklamcılığın devasa bir fırsat sunduğu açıkça anlaşılır.

Mobil cihazlarda reklam vermenin banner, sponsorlu video içerikleri ve kullanıcıya gönderilen mesajlar dahil pek çok değişik formu olabilir ancak telekom şirketleri ve reklamcıların yine de farklı koşullarda hangisinin daha iyi sonuç verdiğini saptamaları gerekiyor.

Mobil reklamcılık tekniklerinin, doğrudan Internet’ten kopyalanması beklenmemelidir. Çünkü ekranlar ve cihazlar çok daha küçükler. Kullanıcının reklamı görme süresi tahminen çok kısa olacaktır. Dolayısıyla çok fazla tıklama-kutucuğu kullanıcıları rahatsız edecektir ve pek çok durumda operatörlerin içeriği uygun bir biçimde teslim edebilmeleri için cihaz tipini tespit etmeleri zorunluluğu olacaktır.

Mobil reklamcılık izleyici açısından anlamlı ve ilginç olmalıdır ve nicelik olarak haddinden fazla da olmamalıdır. Reklamcıların izin tabanlı ürüne çekmeye çalışmaktansa ürüne yönlendirmeye çalışan modeller kullanarak kişiye uygun sunumlarla spesifik bireyleri hedef alabilmeleri gerekecektir.

Aslında mobil reklamcılık arama, lokasyon ve mevcudiyet ile tüketicilerin tutkuları, hobileri, satın alma trendleri, geçmiş tıklamaları ve benzerine ilişkin derin bir anlayışın bir kombinasyonu olmalıdır.

Mobil Reklam Örnekleri

NTT DoCoMo’nun beş yıldan daha uzun bir süredir mobil portallarında küçük puntolu reklamlar döndürdüğü
, Japonya gibi mobil reklamcılığın hızla büyüdüğü pazarlar olan Asya dışında, mobil operatörler abonelerini kendilerinden soğutma ve satışları sarsmaktan korktuklarından cep telefonlarına reklam ekleme konusunda her zaman fazla tedbirli oldular.

Ancak bir dizi teşebbüs de yaşandı.
2006 yazında Virgin Mobile US firması, Sugar Mama adı verilen ve ticari reklamları izlemeleri, mesajla gelen reklam metinlerini okumaları ve markaların düzenledikleri anketlere katılmaları karşılığında kullanıcılarına ücretsiz konuşma süreleri hediye eden bir programın tanıtımını yaptı
. İlk yedi ayında Sugar Mama kampanyası yaklaşık 250.000 kayıtlı müşteriye 3 milyon dakika süre hediye kazandırdı.

Virgin Mobile şirketi kısa süre önce yüksek oranda hedefli olan ve kullanıcılarını ilgilendiren reklamlar sunmak üzere JumpTab’in arama-tabanlı reklam platformunu kullanacağını açıkladı. Verizon, Sprint ve Cingular gibi şirketler de artık mobil telefon ekranlarında reklam uygulamalarını test ediyor ve kullanmaya başlıyorlar.


Avrupa’da EMI Music ve T-Mobile reklam-destekli mobil videolar için 2006 sonunda Britanya’da pilot bölge çalışması yapma amacıyla güçlerini birleştirme kararı aldılar. Reklam fonlama şirketi Amobee ise Fransa’da Coca-Cola ve Saab gibi şirketlerin reklam denemeleri için Orange ile ticari bir reklamcılık denemesi başlattı. Oyun oynamaya meraklı
Orange müşterileri eğer önce bir reklam izlemeyi kabul ederlerse diledikleri oyunlara ücretsiz veya daha düşük ücretle erişebilecekler. Mobil operatörü olan 3 UK ise kullanıcılarına ücretsiz içerik sağlamak üzere kişiselleştirilmiş reklam ile desteklenen bir servisi uygulamaya koydu. Ayrıca Vodafone ve Yahoo da bu yılın ilk yarısı içerisinde mobil bir reklamcılık işletmesi açmayı hedefliyorlar.

Fox News, USA Today ve The New York Times gibi medya markaları da artık herhangi bir mobil operatörün menüsünden değil direkt olarak bir mobil tarayıcı üzerinden erişim sağlanan mobil web-siteleri aracılığı ile reklam sunarak bu oyuna dahil oluyorlar.

Ve tüm bu şirketler girdikleri yolun kendileri için karlı bir iş olacağını düşünen tek taraf da değiller. İşin Internet tarafında yer alan Google ve Yahoo da mobil arama ve portal özelliklerinde reklam sunmaya çoktan başladılar.

Ve elbette cihazlarında hedefli kampanyalar için dizayn edilmiş iki mobil reklamcılık servisinin hizmete sunulduğunu duyurarak mobil reklamcılık kervanına hızla atlayan bir de Nokia var.

Hiç yorum yok: