28 Ara 2007

Cüneyt Türktan: Avea 2007 Yılında İlkleri Sunmaya Devam Etti


Avea 2007 Yılında İlkleri Sunmaya Devam Etti


Yazar: Cüneyt Türktan (AVEA CEO)


GSM sektörü 2006 yılından itibaren artan rekabetle önceki yıllara göre daha da büyük bir hızla ilerledi. Sektörde rekabeti yaratan Avea, 2007 yılında da sektöre ilkleri sunmaya devam etti. 2007 yılı şirketimizin abonelerin gerçek ihtiyaçlarına cevap veren yenilikçi hizmetler sunmaya devam ettiği, kalıpları yıkarak takip ve taklit edilen ürünleri piyasaya sunduğu, abone sayısını hızla artırarak (Aralık 2007 sonu itibariyle) 10 milyona ulaştığı bir yıl oldu. İki yıl içinde yaptığımız 600 milyon dolarlık yatırım sonucunda Türkiye nüfusunun %94’ünü kapsama alanına dahil eden şirketimiz EDGE penetrasyonunu ise Kasım sonu itibariyle %85 seviyesine çıkardı.

En yeni ve en son teknolojileri içeren öncü hizmetleriyle “gerçek fiyata kaliteli iletişim” sunmayı ilke edinen Avea; bu ilkesi çerçevesinde 2007 yılında da pazara yenilikçi ürün ve hizmetler sundu. Pazara ilk kez Avea’nın sunduğu Mobilvizyon hizmeti ve Avea’nın yenilikçi MobilOfis uygulamaları 2007 yılında Avea’nın sektöre getirdiği yenilikler arasında yer alıyor. Katma Değerli Servislerimizden Renkli SMS, Neşeli Mesaj, biAlem ve MSN hizmetlerinin her biri alanlarında birer ilk.

Ayrıca şebekemize yaptığımız yatırımlarımız sayesinde büyük şehirlerde ve turistik alanlarda bina içi kapsama alanımızı iyileştirdik. Bayilik ve distribütörlük ağımız kuvvetlendirildi ve Protel, Techcell ve Vegatel ile müşterilerimize sunulan hizmet kalitesi daha da artırıldı. Roaming ortaklarımızın sayısı arttırılarak 172 ülkede 434 operatörle serbest dolaşım anlaşması imzalandı. Türkiye’de yine bir ilke imza atarak altyapımızın bir kısmı paket tabanlı, daha esnek ve yeni servislere açık, servis kalitesi güvenceli Yeni Nesil Şebekeler ile değiştirildi ve bu doğrultuda Ankara’da yeni nesil şebeke hizmete açıldı. Gelişmiş bir teknolojik altyapı ile 1,5 ay içinde 2 milyon YTL’lik yatırım yaparak Erzincan’da hayata geçirilen Avea Çağrı Merkezi sayesinde tüm Türkiye’deki abonelere daha iyi hizmet verilmeye başlandı ve yaratılan istihdam ve yatırım sayesinde bölge ekonomisine değer katıldı.

Avea, 2008 yılında da Büyümeye Devam Edecek!

2008 yılında da şüphesiz GSM sektörü hızlı bir şekilde gelişmesini sürdürecek, Avea ise bu hızla rekabet ederek ilkleri sunmaya, abonelerinin ihtiyaçlarına göre ilerlerken yapılmayanı yapmaya, farklı düşünmeye en önemlisi de pazar ortalamalarının üzerinde büyümeye ve abonelerinin yüzünü güldürmeye devam edecek. Öte yandan 2008 yılında özellikle Numara Taşınabilirliği ve vergiler konusunda çeşitli gelişmeler yaşanacak.



  1. Numara Taşınabilirliği

    Ülkemizde GSM pazarında etkin rekabetin sağlanması için Numara Taşınabilirliği uygulamasının bir an evvel yürürlüğe girmesi büyük önem taşıyor.


    Bildiğiniz üzere, Telekomünikasyon Kurumu 2004 yılından beri devam eden çalışmalar neticesinde 2007 yılının Şubat ayında Numara Taşınabilirliği Yönetmeliğini yayınlayarak gerekli yasal düzenlemeyi yürürlüğe soktu. Yönetmelikte öngörülen ve numara taşınabilirliği için teknik altyapının olmazsa olmazlarından biri olan Merkezi Veritabanının kurulumu ve sonrasında Telekomünikasyon Kurumuna devri için Avea ve Vodafone çalışmalarını birlikte devam ettiriyor.

    Bu çalışmalar kapsamında Numara Taşınabilirliğinin 2008 yılının 3. çeyreğinde uygulamaya geçmesi bekleniyor.

    Ancak Numara Taşınabilirliğinin etkin olarak uygulanabilmesi ve abonelerin bu süreçten zorluk çekmeden faydalanabilmeleri için Telekomünikasyon Kurumu’nun yapması beklenen bazı düzenlemeler bulunuyor. Tüketici faydasına olacak bu düzenlemeleri Telekomünikasyon Kurumu’nun 2008 yılında çok etkin ve proaktif bir şekilde tamamlaması büyük önem taşıyor.

  2. Tarifeler

    2007 yılında Avea sektördeki en iyi teklifleri sunmaya devam etti. Artık cep telefonu kullanıcıları gerçek ihtiyaçlarını karşılayacak, alışılagelmiş kuralları yıkan tarifeleri Avea’da bulacağını biliyor.

    Daha önce de belirttiğim gibi Avea, abonesinin ihtiyaçlarını karşılayacak çözümlerle fark yaratıyor; abonelerimizin ihtiyaçlarından biri de kafa karıştırmayacak, şeffaf, kolay anlaşılır tarifeler. Avea da bu ihtiyaca yönelik, sektörde eşi olmayan tarifeler sunuyor.

    Örneğin her yöne aynı fiyat içeren Hepsibir tarifesini seçen müşterilerimiz Türkiye’deki 70 milyon cep ve sabit hat abonesini aynı fiyattan arıyor ki bu fiyat rakiplerimizin en yaygın tarifesindeki abonelerin kendi aralarında konuşma ücretinin bile altında.


    Yine uluslararası aramalar tarafında TümDünya paketine üye olarak abonelerimiz nereyi aradıklarını düşünmeden yurtdışındaki bütün numaraları aynı fiyata arayabiliyorlar. TümDünya paketine üye olan abonelerimizin yurt dışındayken aldıkları çağrılar da aynı şekilde ücretlendiriliyor. Bu da sektördeki ilklerden birini oluşturuyor.

    Avea 2007’de kamu çalışanlarına sunduğu avantajlı tarifelere, yine abonelerimizin ihtiyaçlarını dikkate alarak TümKamu tarifesini ekledi. Bu tarifeyle milyonlarca kamu çalışanı ve emeklileri birbirlerini ücretsiz arıyor. Özel sektör tarafında ise yine Türkiye’de bir ilke imza atılarak Tümİş tarifesi ile Avea hattı olan özel sektör çalışanlarına farklı şirketlerde bile olsalar birbirlerini ücretsiz arama fırsatı sunuldu.

  3. Tesis Paylaşımı

    Tesis paylaşımı aboneye olduğu kadar ekonomiye ve çevre korunmasına da olumlu katkıları olan bir uygulamadır. Kapsama ihtiyacı olan her bölgeye 3 kule kurulması yerine, tek kule üzerinde 3 operatörün yer alması hem maliyetlerin düşmesine, ve dolayısı ile abonelere yansıtılan fiyatlarda avantaj sağlanmasına, hem de çevrenin korunmasına ve daha az etkilenmesine yardımcı olacaktır. Avea olarak biz bundan bağımsız olarak yatırımlarımızı yaptık ve 8500’den fazla baz istasyonumuzla Türkiye’nin yüzde 94'ünü kapsama altına aldık.
    2007 yılında Şirketimiz ile Vodafone arasında tesis paylaşımına ilişkin faydalı bir protokol imzalandı ve bu sayede iki şirket de birbirinin kulelerini kullanabilme imkanı elde etti. Fakat diğer operatör, Şirketimizin bütün girişimlerine rağmen halen kulelerini paylaşmaya yanaşmıyor.

  4. Vergiler

    Ülkemizde penetrasyon oranının artması, işletmeciler arası geçişlerin kolaylaştırılması için vergilerin, -özellikle de ilk abonelik esnasında alınan vergilerin- düşürülmesi büyük önem taşıyor. 2008 yılı içerinde Telekomünikasyon Kurumunun GSM hizmetleri üzerindeki vergilerin düşürülmesi ile ilgili diğer Bakanlık ve Kuruluşlar ile yürüteceği ortak çalışmalar da bu konuda önemli bir rol oynayacak.

Rakamsal Veriler

İlk defa hat alacak sayısı (tahmin);

2007 4,160,000 kişi
2008 4,459,000 kişi
2009 3,945,000 kişi

Cihaz satışları; 2007 yılı için öngörülen cihaz satışı 11,5 milyon civarında idi. Eylül sonuna kadar satışlar 7,5 milyona ulaşmış durumda…

Hiç yorum yok: